Ny trend?!

Enda sen Mille blev sjuk i veckan har han total vägrat välling. Inte en slurk ska han ha. Istället har han blivit ledsen så fort vi lagt honom i sängen. Direkt har han ställt sig upp och gråtit floder. Han skriker för full hals och till slut har vi tagit upp honom. Då har han blivit lugn och sedan somnat i pappas famn.
Från första början vi fick barn har det varit något vi varit lite emot. Visst ska barn få somna i famnen men inte varje kväll. Varför?? Jo för att dom vänjer sig och sedan blir det till en vana och det är BARA så dom ska somna. Jag säger nu inte att alla barn är så här men faktiskt så är det så i dom flesta fall jag känner till. Både bland bekanta och min familjs barn.
Nu verkade Mille ha fått för sig att det är så man ska somna. Så igår fick vi helt enkelt nog och det blev en fight på ca 40 min. Vi gick in i hans rum, lade honom ner och sa god natt. Och så höll vi på och tillslut blev han lugn och somnade.
Ikväll var det samma visa MEN och det är ett stort. Han blev tyst så fort jag stängt dörren till hans rum. Nu ca 20 min senare har han inte sagt ett knyst. Och någon välling har han inte druckit.

Nu börjar jag förstås att fundera på om han inte vill ha någon välling längre?! Han har inte heller vaknat under natten och velat ha någon. För min del spelar det ingen roll. En unge mindre som dricker välling är bara bra. Vår tanke har varit att när Melle fyller tre sakta börja vänja av honom med.
Båda barnen äter så pass bra på kvällarna att jag inte tror dom behöver den där extra välling för att hålla sig mätta. Men vi får helt enkelt se hur det här utvecklar sig. Lite spännande är det allt =)

***************************************************************

Här hemma åker snart godiset fram ;-) Lite lagom skönt att ha kväll så här tidigt, man är inte ritkigt van vid det. Var inte barnen heller eftersom dom vaknade samma tid som vanligt. Idag blev det dock strax innan 6.30. Dom hade nog mer än gärna lagt sig vid 18 men det tyckte vi var lite väl tidigt =)

Dags att stänga datorn för kvällen. Ladda för att burra ner sig i soffan och bara vara. Härlig känsla!
Njut av kvällen bloggisar =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback