En honungslatte & en skrivmaskin

Hittade idag mitt nya favoritfik. Det hade allt jag behöver...och lite där till ;-)

En god latte - check. Denna med lite honung och kanel i. Kanel tycker jag om att ha på min latte men honung har jag aldrig testat. Var en hit, blev en aning sötare.
Barnvänligt - check. Stora öppna ytor med en barnhörna. En gammal fin resväska låg på golvet med leksaker i. Många gamla fina. Det bästa var nog den gamla skrivmaskinen. Den stod på ett barnbord med små stolar runt om. Perfekt för barnen att leka med =D
Mysig miljö - check. En urmysig uteplats med lite träd och buskar fanns. Skydd mot både sol och vind. Några tomatplantor i ett hörn gjorde det inte sämre =)
Härlig inredning - check. Älskar när man har gamla soffor, stolar, pallar, bord...ja you name it som möblemang. Här fanns det ett genomgående tema av just gamla möbler. Var från olika årtionden, min favorit blev den lilla barnpallen. Min mamma sa att just sådana hade vi haft. Men om hon sparat dom - nej! Hade kunnat ge vadsomelst för en sådan. Så om ni känner någon som har en sådan, vet ni vart ni kan höra av er ;-)
Trevlig personal - check. Glad personal som känns äkta är vad jag vill ha när jag fikar. Det här stället är startat av tjejer som har barn. Var tvungen att tacka så mycket för urgod fika och ett supertrevligt ställe när vi gick. Märks så tydligt när det finns en tanke bakom något. Och här ska alla känna sig välkomna. Och det lovar jag att man gör, från gammal till ung!





Efterlysning efterlysning ;-)

Ännu en goding =)


Melvin och mormor hand i hand ♥

Presenten är beställd och ska hämtas imorgon. Hann med att handla nya mössor till grabbarna, ett par vantar till Mille, en julklapp =D...gäller att vara ute i tid. Blev även några andra småsaker men det visar jag senare.
Nu har jag ett golv att ta tag i. Morgonens frukost ligger kvar..shame ;-) Men jag struntade medvetet i det. Sen ska en maskin med tvätt hängas och lite annat små plock.

Ha en trevlig dag.
KRAM.


Kommentarer
Anna säger:

Babettes! Åhåhåh två såna "halvmåne" röda stolar hade jag som barn vilken nostalgi!

2011-09-06 | 20:55:42
Bloggadress: http://stkorsgatan10.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback