För de små

Utebliven bloggning igår men med en snorig Mille valde jag att skippa. Pappa fick VABa igår, första gången sen vi båda började jobba =)
Båda grabbarna får även idag vara hemma. Melle är inte sjuk, är inte Mille heller men när snoret rinner vill jag inte ha honom på dagis. Dumt att börja smitta ner alla ifall det skulle vara något. Men varken idag eller igår har han haft feber. Han är inte gnälligare än han i vanliga fall är ;-) Vi får ha med i tanken att han både har lite trots och fem tänder på gång. Vem skulle inte bli gnälliga av det ;-)
Idag är det jag som får vara hemma med trollen. Men det funkar, jag stänger. Får bara börja något senare än planerat. Det är därför jag gillar mitt jobb, det mesta går alltid att lösa. Kan bli svårare om båda jobbar dagtider. Är bara vad jag tror...

Morgonen lunkar på i ett skönt tempo, ingen stress här inte. Mille håller igång men inte inne på deras rum. Nej det är resten av huset som är deras lekplats. Just nu bryr jag mig inte men när vi flyttat då kommer det bli andra bullar. Lek kommer ske till största del inne i deras rum!
Melle han har börjat att tycka det är kul att vara för sig själv. Speciellt när han tittar i böcker eller tidningar. Då drar han sig tillbaka in på sitt rum. Han brukar sitta vid sitt lilla bord och bläddra. Han räknar och pratar, mysigt att stå och lyssna på honom =) Han har gått och blivit så stor.


Melle läser sin nya tidning, Bilar. Han brukar få den när vi handlar.

Min gullunge =)

Hur tänker ni som föräldrar till barn i Melles ålder. Köper ni tidningar till era barn?? Eller tycker ni att det är att kasta pengar i skön för att dom inte kan läsa??
Jag tycker att 45 kr en gång i månaden är ganska okej. Det är så sällan/ofta Bilartidningen kommer. Med varje tidning får man alltid en liten bil och i det här numret var det även klistermärken med.
Melle läser inte sin tidning enbart en gång utan flera gånger. Han sitter ofta och bläddrar i dom. Så det är inte som när jag köper, läser en gång sen slänger jag dom =)

Nu ska jag ta itu med busiga barn. Tänk om en liten bassislusk skulle ta och komma på besök, då kanske dom blev lite slöa båda två ;-)
Ha en skön torsdag!


Kommentarer
sofie säger:

köp bara köp.. som johan säger: köp två och vaska en! thats the shit =)

saknar med iaf... puss

2011-09-01 | 09:16:17
Anonym säger:

Nej nej Sofie Köp bare köp ska det vara ;-)

Saknar er med, vi får en date snart!

2011-09-01 | 09:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback