Nya skor

Blev en spontan fika/lekdate med fina Fam Lööke igår. Därför uteblev bloggandet igår kväll =)
Sötast igår var nog min lilla Melle som flera gånger försökte ge Agnes en puss på munnen. Men tyvärr blev inte pussen besvarad. Agnes blev nog lite blyg inför det stora steg som Melle tog ;-)
Var skönt att spendera ett par timmar hos våra vänner. Snacka skit och skratta - som vanligt. Barnen busade - som vanligt =) När vi flyttat kommer det här att ske betydligt oftare!

Igår blev det som jag nämde tidigare lite shopping. Ett par nya skor, främst till nästa sommar. Men med några strumpbyxor i kan dom nog få andas lite höstluft med ;-)
Roliga var att storlek 39 kostade 199 kr men storlek 40 kostade 99 kr. Tror ni kan räkna ut vad jag fick mina för. Det billigare priset ja =D



Kom även hem med vad jag trodde var en underbar duschcreme. Men jag såg att jag fått med mig fel flaska. Skulle haft strawberry cheesecake men hade nu raspberry bluberry. Luktar långt ifrån lika gott, så på fredag får jag ta mig ner till stan och byta.
Passade även på att köpa nya mössor till grabbarna. Är en tönt som har likadana på barnen men jag tycker det är sött. Mille fick ett par matchande tumvantar. I Melles storlek fanns dom inte men han gillar mest fingervantar =)


Pippimönstret är så sött på barn.

Köpte även en söt tavla till Melles nya rum. Texten Godnatt min skatt prydde en vit fin botten. Är så perfekt eftersom det är vad vi sagt varje kväll till Melle sen han föddes =) Kommer nog att säga det tills den dagen han flyttar hemmifrån!
Längtar verkligen efter att få inreda barnens rum. Melle kommer få en ny säng. Nu får han en stor säng. Är även dags för lillebror att lämna spjälsängen ;-)

Imorse blev jag lite orolig för Mille. Han hade stora utslag på bla magen. Han hade ungefär likadana när hans allergi bröt ut förra sommaren. Men under dagen har dom lagt sig för att sedan blossa upp efter maten.
Behöver jag säga att jag är riktigt orolig för att det är samma allergi. När han sedan tog ett bad blev rumpan rödflammig. Några små fläckar visade sig även på foten och armen. När vi torkat av honom och han fått pyjamas på sig försvann alla utom det på magen som han haft hela dagen.
Han har inte ont eller dom kliar inte heller, så om detär värmeutslag vet jag inte. Tycker dom påminner om det men jag förstår inte varför han får dom nu?? Var inne och kollade till honom en stund efter han fått sin välling och det var inga nya fläckar.
Vi fortsätter att hålla tummarna för att det inte blir något mer. Om det inte upphör dom närmaste dagarna blir det att ringa Anders!

Nu ska vi ta kväll här. Nyduschad och med en massa olika nötter uppdukade kommer jag ha det skönt =) Behöver jag säga att jag älskar min make för det initiativet ;-)

Ha en trevlig kväll bloggisar. Och lämna gärna fler kommentarer om vilka NI är. Är ju nyfiken på vilka alla är som kikar in här varje dag =)

KRAMAR.


Kommentarer
sofie säger:

behöver vi säga att vi längtar med tills ni flyttar hit... tänkt vilka spontan middagar och söndagsmat vi kan äta =)

och fika i lekarken såklart!

mycket mqt blir det.. o promenader med,

beach 2040 here we come!!

puss



2011-09-07 | 20:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback