September



Det är den här månaden då allt vänder. Det blir mörkt, grått, kallt och hela naturen ändrar färg. Den biten är otroligt vacker. Alla färger och den första klara, kalla luften.
Redan nu har luften börjat att ändras. På morgonen är det råkallt. Men dagarna kan slå till och bli sensommar sköna. Det jobbiga är bara att jag inte vet hur man ska klä sig. Framförallt barnen, dom får inte frysa men inte heller bli för varma. I-lands problem jag vet men det blir lite lättare om det är enbart kallt eller varmt =)

Jag önskar att den här månaden blir en fin höst. Mycket sol och sköna hösttempraturer. Det bjuder in till mycket lek. Springa i höstlöven, mysig fika ute i naturen. Jag vill möta hösten ihop med min familj. Se hur den går från grön och skön till färgsprakande. För att sedan bli kal men bara en kort tid innan den förhoppningsvis blir vit =)

Allt detta prat om höst har gjort mig sugen på en varm kopp med te. Det är höstmörker för mig, med tända ljus ;-)
Idag byter jag nog ut mitt lunchkaffe med en kopp med te. Inväntar mannen medans barnen sover. Sedan kör vi ett sista pass för den här veckan. Imorgon blir det VAB för hela slanten. Christian var tvungen att jobba pga möten. Och med en öppning framför mig funkar det inte.
Dagens höjdpunkt blir nog att ÄNTLIGEN få jobba med Andy. Som jag saknat denna själ på jobbet. Men nu är han tillbaka och jag tröstar mig med det nu när Lattjo är på väg till Sydamerika. Är en lite sorg i mig idag, f*n!

Önskar er en fin start på denna första höstmånad ;-)
KRAMAR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback