Är hösten nu här??

Kalla vindar och låg tempratur. En liten höststorm med sol startade denna vecka.
 
Avskyr den här mellanperioden. Tiden då det ännu inte helt blivit höstkallt men inte är någon värme ute heller. Dom gånger det är varmt, är när solen lyser och värmer.
Jag tycker inte illa om hösten. Tycker tvärttom den är vacker med alla sina färger. Det finns en friskhet i luften. Soliga dagar när luften känns krispig - härligt!
 
Sen kan jag tycka att det är synd att hösten redan kommit. Jag tycker nog som många andra att sommaren aldrig riktigt kom. Man blev lite blåst på den.
Försommaren bjöd på några veckor med värme och sol men sen blev det inte mycket mer. I det stora hela var det regn eller lägre tempraturer. Långt ifrån sådana sommrar som man hade som barn =)
Som tur är flyr vi lite tidigare till sommaren nästa år. Kanske är därför som jag ser fram emot denna höst lite extra ;-) Allt för att få jul och nyår, så det kan bli 2013!
 
Jag kommer krypa upp i soffan med en stor kopp kaffe och se Halv åtta hos mig sen. Är helt färdig efter denna måndag som bjudit på jobb från 06.30, hämta grabbarna och cykla hem. Där bytte vi till bil för att sedan åka ner till Melles första sim. Det säger ju även att sommarens lov är över och höstterminen nu dragit igång =)
Badet gick som en dans. Massor med hopp men även en jäkla duktig liten simmare ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback