Kallt!

 
Termometern visade kalla -17 grader när jag gick till jobbet vid 06 imorse. Men konstigt nog frös jag inte. Kylan var bara frisk och det var tyst. Är så konstigt att knappt höra något när man är van vid all biltrafik. Det ger en lugn start på en stressig dag!
 
Skillnad var det när jag cyklade till dagis på eftermiddagen. En rå kyla som fick hela kroppen att bli stel. Trots att jag hade handskar på mig frös jag och blev stel. Får nog börja ta med termobyxor och dra på mig när det är så här kallt och det ska hämtas barn =)
Blev ett långt varmt bad när jag kom hem för att tina upp den frusna kroppen. Mammas stickade strumpor och myskläder - dagen räddad ;-) Sista delen i upptiningen är nu en kopp kaffe. Kaffet efter middagen smakar nästan lika bra som dagens första!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback