Ge mig styrka!!

Barn som inte lyssnar och bara trottsar är inte att leka med. Krafterna tar slut på nolltid och humöret tryter. Inte den avslutningen på helgen som man kanske vill ha. För vår del slutade med två överttrötta barn i säng. Var inga glada miner, varken från föräldrar eller barn. Men vet ni vad?! Det är så här livet ser ut med småbarn!
Aldrig att jag kommer glamourisera livet med två små, tjänar jag inget på. Ett barn är heller ingen dans på rosor, långt ifrån. Två barn är samtidigt lite jobbigare men jobbigt är det bara när dom inte är på humör. Annars är det som att vara i himmelriket =) Jag älskar mina barn men dom testar och testar för att sedan testa lite till. Då är vi inte helt vänner med varandra ;-)


Kära små hjärtan, imorgon tar vi nya tag ;-)

Melle hade det hur skoj somhelst hos farmor idag. Dom matade änderna innan dom gick in och bakade grottor. Melle kanske inte helt var med på hur man skulle göra. Var lite roligare att platta till bollarna ;-)
Vi blev under eftermiddagen inbjudna på både middag och nybakat fika. Så trevligt det var tills grabbarna satte igång. Helt plötsligt slutade dom att lyssna och körde sina egna regler. Är nog skönt för farmor och Göran att ta igen sig nu ;-) Får trösta oss med att barnen skötte sig hur bra somhelst...PÅ VARSITT HÅLL! Dom behöver nog vara ifrån varandra lite oftare. Håller tummarna för att det bli lite bättre nu när Melle tar klivet upp på dagis och börjar vara med dom äldre barnen. Kommer ta en månad att "skola" in honom men sen är han och brorsan inte lika mycket med varandra på dagarna.
För min del gör det inget. Är nog bara bra för dom att vara ifrån varandra. Dom får sakna varandra och kommer förhoppningsvis inte kivas lika mycket hemma!?

På tal om något helt annat så sitter jag nu och njuter av synen på vår nya matta i vardagsrummet. Har bestämt mig för att bryta av med ett svart soffbord. Allt är vitt och ljust, så något mörkt kommer bli läckert =) Till det ville jag ha en matta med färg. Så det blev en härligt turkos! Resultatet får ni se först på tisdag, då är nya bordet nämligen på plats!

Nu ska jag ta igen mig i soffan. Imorgon börjar en ny arbetsvecka och den börjar med stägning =)
God kväll på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback