Inga tårar

Första dagen på dagis på väldigt länge för lille herr Rudqvist. Var lite orolig för att han aldrig skulle vilja bli kvar när jag och Melle skulle gå. Men vad fel jag hade =)
Han skuttade glatt iväg på morgonen och när han väl tagit av sig gick vi in till hans fröknar som hade fruktstund. Där släppte han min hand, satte sig i knät på en av fröknarna och vinkade sedan hejdå! Gissa om jag blev paff. Vinkade tillbaka, tog Melle i handen och sedan åkte vi och handlade!

Vilken start på veckan och vilken skillnad! Att bara ha ett barn är enkelt ;-) Tar mindre tid att göra allt och Melle är så pass stor att han är självgående i mycket. Jag behöver inte hjälpa honom med alla saker och det underlättar. Men självklart saknar jag min lille prins också =) Om några timmar ska vi hämta hem honom och då blir det en fika hos mormor. Är skönt att kunna göra saker igen, inte bara sitta inne och se på film. Är mysigt ett tag men sen börjar vi alla att klättra på väggarna =)
Melle skulle lätt kunnat vara på dagis idag men eftersom han äter pencillin får han stanna hemma. Tycker jag är helt rätt. Inte ska dom behandla mina barn, det kan vi görs själva. Och sen kan dom smitta beroende på vad dom är sjuka i.

På Maxi hittade jag lite roligt smink. Ibland är det skoj att köpa saker billigt. Allt smink som jag köper är inte det men dessa glittriga eyeliners fick följa med hem. Lite roliga att piffa till med ibland =)


Rosa, grått med silver, guld och en grön =) Dom kan piffa till vilken tråkig dag somhelst!

Nu ska jag bygga tåg med Melle, hans önskan =) Inte mig emot, det är bara roligt. Och enklare när inte Mille är hemma och leker sabotör ;-)

Ha en fin dag.
KRAMAR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback