Nyårsafton 2011!


Gårdagens klänning.

Vilken kväll vi hade igår. Den var helt perfekt från början till slut. Och hade jag fått välja skulle den aldrig ha tagit slut ;-)

Vi firade ihop med våra fina vänner Fam Lööke. Trodde det skulle bli stressigt med tanke på att både jag och Herr Lööke stängde på jobbet men det blev långt ifrån det. Kanske för att mycket var förberett, så vi slapp att hänga i köket. Visst är det trevligt att hjälpas åt med maten men inte när klockan hinner slå 19.30 innan vi alla var samlade.
Barnen hade en kväll full med bus. Ett tag sprang alla fyra runt och jagade varandra. Då kändes det lite kaotiskt men skoj hade dom =)

Vår meny var ganska enkel men välsmakande. Och lite extra skoj att slippa oxfile som man ofta slår till på lagom till nyår ;-)

FÖRRÄTT: Hummercocktail.

VARMRÄTT: Hjortfile med potatisgratäng och sallad. Till det rödvin och bearnasisesås.

EFTERRÄTT: Creme brulee.

Till det här hade Sofie hittat riktigt goda viner. Vet man vad för råvaror som ska användas är det enkelt att hitta ett vin som förhöjer alla smaker. Infoskyltarna till alla viner är ett riktigt bra hjälpmedel.
Till tolvslaget skålade vi självklart i bubbel =)


Uppdukat till förrätt.

Barnen höll ut bra länge men Melle och Mille gav upp vid 21.45 ungefär. Vi passade på att äta vår varmrätt under tiden och efter det blev dom väckta. Vid hade köpt lite raketer, så vid 23 gick vi ut. Smidigt att köpa lådor, då är det bara att tända på stubinen och se hur allt sköter sig själv. Mycket bättre än att tända på en massa raketer själv.
Vi bjöds på en färgsprakande show och barnen var helt till sig. Melle hade mer än gärna sett några idag med. Enligt honom själv var det "jätteskoj".

image description
Jag och min fina!
image description
Sofie i sin nyårsmask ;-)
image description
Och jag i min =)
image description
Nyårspuss!

I väntan på tolvslaget med magen full av gottigheter ;-)
image description
Vi var inne och tittade på alla fina fyverkerier när vi gick från 2011 till 2012.

2011 har varit ett år som jag aldrig kommer glömma. Visst var det dalgångar men dom har format och gjort mig till en mer harmonisk människa. Jag trivs just nu med livet och jag hoppas att 2012 får vara ett år med mycket glädje för mig och mina närmaste!

Ha en underbar start på detta år =)
KRAM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback