Lång dag

Ögonen står redan nu i kors. Hade planerat att ta mig en kopp kaffe och faktiskt få pusta ut men dom planerna blev inte av.

Det började inatt vid 00.30. Mille vaknade av en mardröm, efter det kunde han inte somna om. I närmare 1,5 timmar var han vaken och strax efter att han somnat vaknar Melle. Han klagade över att ha ont i magen. Efter att ha tröstat honom en stund somnar han igen. Det hinner gå ca 10 min innan han vaknar igen. Då får han komma in till oss. Där ligger han och fiser illa och kommer aldrig till ro.
Efter ca 1 timme vill han inte ligga ner, då blir han ledsen igen och börjar att hulka. Lite lite får han upp och det är väldigt tjockt. Efter det somnar han om en stund i sin säng. Sen börjar det igen, lite kommer upp.
Jag tror att jag efter det somnar om själv i vår säng. Pappan ligger hos Melle och kollar läget. Sen vaknar jag av att klockan ringer.

Skrapade nog ihop ca 4 timmars sömn inatt. Inget bra om man jobbar 07.15-17.30. Det gick bra fram till kl 15 sen tog all kraft slut. Då var jag redo att lägga mig ner och sova =)

Läget just nu då. Jo Melle har varit pigg hela dagen, inget kräks. Han har fått behålla nyponsoppa och mackor. Något annat har han inte velat ha. Men nu till kvällen kom det lite kräks igen. Efter det?? Jo hur pigg somhelst. Så nu håller grabbarna låda här hemma.
Själv ska jag få i mig lite mat till andra halvlek av fotbollen. Älsklingen är iväg på personalfest och jag längtar redan till sängen =)
Mitt mål är i allafall att båda barnen ska sova till 21 då andra matchen börjar. Jag ska då ligga nyduschad i sängen. Hoppas hoppas...

Nu blir det mat och på det en STOR kopp med kaffe ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback