Sköna kommentarer!

"Mamma det är kärringen som låter"
 
"Usch vad det luktar här"
 
Idag har jag och Melle spenderat vår dag på stan. Julklappsshopping, lunch, fika och massor med skratt. När dom små trollen är ifrån varandra är dom hur underbara somhelst. Dom är underbara i vanliga fall med men busar då mycket mer :-)
 
Melle har lydigt hjälpt till att välja ut julklappar till kusinerna och faster. Får nog säga att flera stycken blev klara idag. Nu är det bara några få kvar att handla till. Skönt att vara ute i god tid. Det sista jag vill är att springa runt fredagen innan jul med alla andra!
När vi gick in på Indiska rynkar Melle på näsan och säger att det luktar illa. Hur förklarar man får någon som snart är fyra att det luktar så i den här butiken??!! =D Den ungen kan verkligen få mig och övriga kunder att skratta.
 
Vår granne ovanpå att dom senaste veckorna fört ett hemskt liv, speciellt sent på kvällen. Min make har börjat att kalla henne för kärring. Det är även något som Melle lärt sig - inte bra ;-) Så idag efter vi lämnat brorsan på dagis och åkte hem för att städa lite säger Melle att kärringen låter. Vad ska man säga?? Jag kan inget annat än skratta åt allt han säger =)
 
Melle valde lunch och fika på Donken. Prova deras christmas wrap - yummie!! Och deras latte är bland den godaste i hela stan. Så för min del gjorde inget att han valde just det stället ;-)
 
Om en stund kommer pappan hem. Då ska vi iväg en sväng, måste bla lämna in papper på sjukan. Genom jobbet har han rätt till ersättning för sin diabetes men för att få ut något så måste sjukan intyga. På en månad har två omgångar med papper lämnats. Tyvärr är sjukan sämst på att skicka iväg dom. Så nu får vi göra ännu ett nytt försök - trist!
 
Ikväll väntar julfest med jobbet. Ska bli så himla kul =D Vi käkar god mat på horse and hound här i stan. Har bara hört gott om dom. Och är glad att vi skiter i att äta julmat, det gör man så det står långt upp i halsen ändå ;-)
 
Laters fredagsbloggisar!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback