När kaffet är ens bästa vän

Morgonen började dåligt. Det sista jag vill höra när jag vaknar är gnäll. Mina barn får vara ledsna, det är inte det jag menar. Nu snackar vi gnäll, i den värsta graden. "Jag vill ha....NU!!" Det gör mig inte till en bra mamma. Huvudvärken infann sig på ca 5 min och jag var inte på humör. Tur att vi sov som stockar hela natten och att klockan var 6.30 ;-)
 
När vi väl kommit upp och fått lite frukost i magarna var stämningen bättre =) När jag sedan intagit kaffet försvann huvudvärken och jag var människa igen =) Tänk vad lite dryck och mat i magen kan göra!
 
Så nu har jag beställt ny overall till Mille och en ny vinterjacka till Melle. Det blev rött till båda. En fin färg som passar dom. Hade först tänkt mig en turkos Didrikssons till Mille men efter att jag såg ett test i tidningen valde jag Kaxs. Minuset med den turkosa var att den inte andades bra. Kaxs får alltid toppbetyg och vi har bara haft deras overaller. Vi har aldrig varit missnöjda. Barnen är torra och varma, overallerna håller och blir inte slitna.
Däremot ska vi nog införskaffa nya mössor till dom i år. Får nog bli ett besök till vår naturbutik. Behöver ju även köpa kängor till Mille. Slår alla flugor i samma smäll ;-)
 
Dags att vika tvätt och trösta en ledsen storebror. Mille är inte alltid lätt att ha som lillebror ;-)
Bloggar mer ikväll när jag landat efter kvällens jobb!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback