Barnvakter!?

Hur härliga grannar har vi egentligen!!?? =) Eftersom många av dom kommer in på jobbet och handlar så hinner man ofta med att byta ett par ord.
 
Idag fick jag höra av en att hon sett hur grabbarna flytt fältet när Christian kopplat på cykelkärran. Dom har sin balkong in mot gården, så hon stod och kollade på när grabbarna sprang iväg. Hela tiden stod hon och höll span, redo att ropa vart dom tog vägen. Men som tur var hann mannen ifatt dom. Men då var dom halvvägs på väg till centrumet ;-)
 
Just detta moment när man ska åka iväg till dagis är lite kritiskt. Då tar ofta dom små herrarna till flykten. Ofta är det bara ut på gården men som idag är det längre sträckor. Även om man säger till på skarpen att dom inte får springa iväg lyssnas det dåligt.
Det som skrämmer mig är ju att något kan hända. En bil kan komma och köra på dom eller att dom trillar och slår sig. Chansen är kanske inte så stor men den finns alltid. Och det sista jag vill är att något ska hända mina små troll =) Jag håller alltid tummarna efter att något sådant här att dom lärt sig att lyssna lite bättre till nästa gång!
 
Denna jobbdag är nu över. Har hunnit med att handla lite. Köpt lite nytt till håret, hoppas bara att det är bra??!! Har haft värmeskydd och glansspray i deras serie förut. Var nöjd då men nu ska det bli skoj och se hur deras spray och torrschampo.
 
Bloggar mer när barnen somnat och middagen intagits =)
KRAM.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback