Gårdagens skörd

Vi hittade lite svamp igår. Mest förvånad var jag över att trattisarna redan hade kommit. Kantarellen är god men trattisarna är nästan bättre att ha i matlagning och ger mycket smak.
Kantareller var det inte så gott om. Ganska utplockat tror jag. Men det var gott om taggsvamp och dom plockar ingen. Vi tycker den är riktigt god, lite mer matig än kantarellen.
 
Barnen hade hur skoj som helst. Dom letade svamp och plcokade kottar. Hammrade på träd och fällde ett litet =) Vi såg massor med små djur. Milton höll i en liten groda, var nog hans höjdpunkt =) Melle bangade, var lite för läskigt enligt honom.
 
Stolt liten kille =)

Fikapaus


Gårdagens kväll bjöd på mysigt besök av Mikie och Jessica. Grabbarna gick bananas över att få besök. Sen är det alltid lite speciellt när Mr Mikie kommer - lekfarbrorn ;-)
Jessica och Mille satt på golvet och pärlade. Så söta dom var. Mille blev så glad när hon hjälpt honom att pärla Nemo ;-)
 
När dom gått hem kände jag hur halsen började värka och näsan rinna. Så nu sitter jag med en hals som värker. Känns som taggtråd och i näsan bränner det. Hej hej höstförkylning!! Hoppas verkligen att jag inte blir riktigt sjuk bara??!!
 
Snart är det dags för bad med Mille. Helgerna har en tendens att komma och gå men det kan bero på att man klämmer in så mycket på så lite tid =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback