Mitt hjärta!

 
Barn är så härliga. Dom ser allt som händer omkring dom. Som små svampar suger dom in varenda litet intryck =)
 
Sen Christian fick sin diagnos har vi förklarat för barnen att pappa måste ta medicin flera gånger om dagen. Vi förklarar att man inte får röra den för om man inte är sjuk kan det vara farligt.
Dom har fått hjälpa till att sticka i fingret när blodsocker ska tas. Dom tittar noga sedan när han sticker sig i magen. Och nu har dom fått klämm på allt som ska göras =) Visar vart och hur man sticker.
 
Igår kväll vid middagen visade Melle hur pappa gör när han tar sin spruta. Om pappa tar en måste även Melle göra det. Han avgudar sin pappa =)
Jag hoppas att jag aldrig behöver se mina barn ta en spruta i magen. Chansen att dom får diabetes är mycket liten men man vet aldrig. Det är ca 3 % som ärver det enligt doktorn som Christian pratade med. Som alla föräldrar tar vi hellre alla sjukdommar och smärta istället för barnen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback