Julfirande x 2

Puss på dig mormor och god jul!
 
Juldagen idag och vi har firande på schemat hemma hos svärfar och fru. Ska dit under eftermiddagen, så innan dess tar vi det lugnt och bara är hemma och myser. Grabbarna passar på att leka med alla nya saker som dom har fått =)
 
I måndags firande vi med hela min familj. Alltid lika skoj att träffas, är nog för att det så sällan sker. Så när det väl blir av njuter jag till 110 %.
Tomten kom med klappar men Melle listade under utdelningen ut att det var ju morfar som gömde sig bakom masken =)
 
Här är vi alla i väntan på att tomten skulle komma =)
 
Kvällen blev så lyckad. Vinst på bingolotto - en nyårslott. Skulle knappast kalla det högvinst ;-) Men det bästa var ändå sällskapet. Mr Mikie hade köpt star wars prylar till grabbarna. Melle gav upp någon gång runt 22, han ville verkligen inte sluta leka med sitt lasersvärd =)
Utav oss fick Mikie ett fårskinn att ha i sin läshörna i nya lägenheten. Sovrummet där är verkligen så mysigt. Är mest sotis på hans gungstol som han fyndade på loppis under hösten. Fårskinnet ska ha han hängdes i stolen och det var något han själv ville ha!
 
Min syster och grabbarnas ena kusin!
 
På julafton var vi tillbaka. Strax innan Kalle dök vi upp. Blev även massor med god julmat innan det var dags för tomten att komma med fler klappar till framförallt grabbarna.
Mille gav sina nappar till tomten och för det fick han en STOR grävmaskin. Tyvärr var han inte lika duktig som sin bror var förra året. Han frågade knappt efter nappen, medan Mille inte kunde sova inatt. Han vaknade flera gånger under natten och var ledsen. Tillslut gav vi upp och gav honom nappen. Men imorse när han vaknade var den borta ;-) Han har frågat efter under morgonen men vi har sagt att tomten tagit den. Får se hur det går till kvällen och natten =)
 
Drog på mig en gammal nyårsblåsa igår. Julafton kräver nästan klänning enligt mig. Men det har väl att göra med mina missade år av att få ha snyggkläder till vardags. Så när man får klä upp sig då ser jag till att göra det ;-)
 
Även tomten dök upp på julafton. Var två grabbar som stod på mormor och morfars balkong och ropade till tomten att komma upp till dom =)
 
Melle frågade om det var morfar som var tomten men det nekade han till. Morfar hade ju varit tvungen att åka iväg och jobba efter maten. Och det köpte den lille herren ;-)
 
 
Här sker bytet mellan nappar och julklapp. Mille hade själv önskat sig en stor grävmaskin. Som tur var sparade vi en napp hemma och den kom ju som sagt till användning inatt =)
 
Grabbarna fick massor med fina saker, bla kikare som vi ska ha när vi är i skogen. Men det hindrade inte grabbarna från att testa dom redan på kvällen. Tyvärr såg dom inte så mycket i mörkret.
Även vi vuxna fick julklappar, varsinn halsduk och en fin låda med olivolja och balsamvinäger. Det kommer att gå åt här hemma då vi älskar att ha det i marinader och på sallader!
 
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och läsa bok med Melle. Han fick en tågbok av oss i julklapp som redan blivit en favorit. Om han inte blir tågförare som stor är det något som inte står rätt till på denna jord ;-)
 
Tack kära familj för denna jul och alla klappar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback