Dags att vända blad!

Nu ska jag sluta vara så hemlighetsfull här på bloggen och berätta vad det är som hänt den senaste tiden =)
 
Tar det från början.
För ca tre veckor sedan blev jag kontaktad av en kvinna från Manpower. Hon frågade lite hur min arbetssituation såg ut för tillfället. Om jag hade kvar mitt jobb och hur jag såg på att byta.
Blev lite ställd då jag inte sökt något jobb på väldigt länge. Men lyssnade på vad hon hade att säga och blev väldigt intresserad av tjänsten.
Visade sig att min nya arbetsgivare själva hade försökt att tillsätta tjänsten men inte lyckats hitta någon med rätt personkemi. Så nu vände dom sig till Manpower för att få lite hjälp. Där hade dom tagit fram några som dom tyckte var intressanta. Är alltså så att min ansökan som jag skickat in för ett helt annat jobb sparats och nu tagits fram. Gissa om jag blev helt förvånad =D
 
Fick två dagar senare komma på en intervju. Klickade så bra med Nina och kände att det gick riktigt bra. Fick även göra ett skrivtest på datorn för att se hur fort jag skrev samtidigt som jag lyssnade på vad hon sa. Det var ett test för att se hur snabbt jag skrev men även om jag kunde lyssna och antecka vad som sades. Ett test i testet ;-)
Efter några dagar ringde hon upp och sa att jag skulle få komma på intervju till företaget. Jag hade imponerat stort, så det var inget tvivel om att även dom måste träffa mig. Fick sedan en tid, förra måndagen =)
 
Kom dit, nervös men gick in och var mig själv. Rak och ärlig, det enda man kan vara. Fick riktigt bra kontakt med dom båda som höll i intervjun. När jag skulle gå frågade dom hur jag kände och jag kunde inget annat än vara ärlig och säga att det kändes riktigt bra. Var faktiskt så det kändes =)
Två dagar senare fick jag göra ett test/prov över nätet. Något jag inte räknat med. Alla som gjort sådana vet hur hemska dom är. Flera olika delar med läsförståelse, multitasking, minnesövningar och påstående över olika saker. Just när det står att det inte finns några rätt eller fel svar gör att man blir knäpp =) Och för att toppa allt gjordes det på tid med!
 
Efter det testet kändes det ganska kört. Gick från att känna mig ganska säker på att få tjänsten till att nå botten. Skulle vara kul att visa smsen som jag och min pappa skickade till varandra. Men han peppade mig och dagen efter ringde min blivande chef och frågade om jag ville ha jobbet =D Vi var då på väg hem från sjukan med Mille. Var nog precis vad jag behövde höra då. Gråten var nära, mycket för att jag fick jobbet men även för dom fina orden jag fick höra. Hur imponerande jag varit och att jag fått riktigt bra poäng på testet =)
 
Nu har det gått några dagar sen jag fick reda på det här. Det har sjunkit in lite och jag längtar som en tok ;-)
Var inne på jobbet idag och berättade för min chef att jag kommer sluta. Känns så sorgligt då det har varit min trygghet i nästan sju år. Men ibland måste man våga göra något helt nytt och testa nya utmaningar. Är precis vad jag kommer att få göra till hösten =)
 
Ska då kanske ta och berätta vad det är jag ska göra och framförallt vart. Berättar ju väldigt lite om mitt jobb här på bloggen. Men jag anser att det är inget som jag behöver skylta med och att mycket är det tystnadsplikt om.
Kommer i september att börja jobba på Folksam. Min nya titel kommer att bli Personskadereglerare. Vet lite vad det handlar om men kommer att få reda på MASSOR mer när jag väl börjar =) Ska bli så himla spännande att göra något som jag inte jobbat helt med tidigare. Kundservice har jag mycket erfarenhet av och det är ju vad det nya jobbet kommer gå ut på. Bara att det kommer ske på ett nytt sätt =)
 
Så om ca två månader säger jag hejdå till helg och kvällsjobb. Är nästan det bästa med hela jobbet ;-)
Ja det var nog allt. Är en stolt person som just nu längtar men även bävar inför hösten. Kommer sakna alla kollegor och kunder men jag kommer vara där och handla. Tur att man bor nära ;-)
 
God kväll och tack för mig!
 
 

Kommentarer
Lisah säger:

Jag såg igår att du skulle sluta, och det kom verkligen oväntat även för mig.
Jag mindes en gång för massa år sedan då jag frågade dig "vad du skulle bli när du var stor" och var du skulle efter Lidl, men du verkade nöjd så du blev en av dem jag räknade med skulle vara kvar. Nu måste jag inse att Lattjo och Lajban går skilda vägar och att ingen kommer att stå och gapa och sjunga med din vackra stämma på morgonkvisten. Eller någon annan kvist heller för den delen.. :'(
Jag kommer att sakna dig, dock är jag jätteglad för din skull, jag tror du kommer att passa jättefint på ditt nya jobb.
Och i mitt hjärta, Lisa, så kommer du alltid att vara "Sveriges fräschaste" <3

Svar: Lilla hjärtat då :) Vilka vackra ord! Hade inte riktigt räknat med att sluta heller. Men en sådan här chans kommer aldrig igen och nu är det bara att kasta sig ut ivh testa vingarna :)
Eftersom det är ett tag kvar så ska jag sjunga, dansa och göra alla galna saker lite extra. Men lovar att komma förbi när du jobbar och förgylla dina dagar. Bor ju inte långt bort ;)
Som ett sista farväl till alla ska jag ha den förbannade tröjan och ta alla komplimanger om att jag är så fräsch. Lika fräsch som auberginen ;)
Puss på dig Lattjo
Lisa & Christian Rudqvist

2013-07-02 | 07:42:15
Bloggadress: http://lisahlisah.blogg.se
Elin Kullander säger:

Va kul Lisa! Stort grattis o lycka till!

2013-07-02 | 09:57:03
Johanna N säger:

Grattis till nya jobbet!

2013-07-13 | 00:54:59
Bloggadress: http://svartrandig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback