Badbåtsrace 2014

 
I lördags gick andra chansen av sommarens badbåtsrace. Första var 12:e juli på min födelsedag men då var jag på andra sidan av Atlanten ;-D
 
Grabbarna hade gått all in och köpt en mindre ö att åka på. Här fannns det plats för 6 personer, 4 sittplatser och 2 solstolar. Jag tog självklart plats där "fram" i solstolen!
 
Här sitter vi och väntar på att slussa. Nästa år ska vi använda en liten motor och ge oss ut på tur ;-)
 
Vädret var toppen, varmt och soldis. Visst hade det varit perfekt med strålande sol men då hade vi nog brunnit upp. Men efter några timmar försvann diset och solen kom fram. 
Det bjöd in till bad för några, dock inte mig själv. Jag erkänner att jag vill ha mer än 27 grader i vattnet för att bada och här var det nog på gränsen, vilket ledde till att jag blev kvar =D
 
 
Det var en förträfflig dag. Underbara vänner att sakta glida fram på Stågån med. Det coolaste av allt var nog att slussa med en gummibåt. Är inte varje dag som man gör något sådant =D
 
Nästan som porten till helvetet som öppnades. Som ni ser var det en viss nivåskillnad innan!
 Min kära vän och badpojke 2014 ;-)
 
Nästa år gör vi om detta, förutsatt att vädret är med oss! Öl och skinande sol på vattnet med trevliga människor okring sig kan ALDRIG bli fel!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback