New York - dag 2!

Hej igen.
 
Njuter ni alla av sommar och sol som jag gör??!! =D Underbart väder som parkerat sig här över Svedala!
 
 
Tänkte fortsätta att lägga upp lite bilder från vår resa. Idag kommer jag låta bilderna tala för sig själva.
Fredagen var en riktigt turstdag för vår del. Vi åkte en turistbåt på förmiddagen. 90 min i gassande sol men vi fick se alla sevärdheter ;-)
 
Efter det köpte vi biljetter till en busstur. Hop on, hop off är väldigt vanligt och mtcket smidigt. Åk hur mycket du vill under 24 vtimmar tror jag...
Går du av på en hållplats och vill se något kommer det en ny efter ca 10 min och man kan fortsätta. Perfekt sätt att ta sig runt om man inte vill gå överallt ;-)
 
På väg ut från hamnen
One world trade center 
Hade man några kronor över kunde man se staden men framförallt Frihetsgudinnan från skyn =)
Berömda broar passerade vi ;-)
 
FN-huset
Vi lämnade staden bakom oss och åkte mot den berömda Frihetsgudinnan
 
Fick du bilen bortbogserad i New York hämnade den här =)
 Ville man gick det att åka en "snabbare" tur med men vi fick våra biljetter gratis när vi köpte inträdet till
Empire state Building.
Flat iron Building. Man fick gratis hörlurar på bussturerna så man kunde få massor av info från guiden. Vår första ser ni till höger i bilden - liten skränig sak ;-)
Här stod World trade center. Nu är snart One world trade center klart. Men det byggs fler byggnader som ska höra till vid sidan om.
Det här var ett självklart mål på vår resa och kan jag inget annat än säga att man blev berörd!
 Minnesmonumentet på Ground Zero är ett vattenfall som rinner ner till evigheten!
Runt om är namnen på alla som miste sina liv 11 sep!
Kyrkan ligger nära Ground Zero men klarade sig tack vare träden.
 Överallt inne i staden finns det parker.
FN-huset sedd från landsidan =)
Om jag inte har helt fel ska det vara Crysler Building i bakgrunden..
 
Central Park!
 Berömda Macys! En underbart vacker ingång och dom fyra statyerna är till minne av storheter från New York som omkom med Titanic.
Och mitt i allt ett svensk konditori =D
 
 
Vi har nog närmare 300 bilder från vår resa och det är bara från kameran. Sen har vi alla bilder från våra mobiltelefoner med =D
 
Vi pratade om att ta en weekend till London innan jul men jag tror vi hoppar den och sparar till en ny resa till New York i vår istället. Och då ska jag nog undersöka det där med bostad också.... ;-)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback