x 2

Gårdagens suddiga bild på två sjuklingar...
 

Det där med att börja jobba på måndag var ju ett skämt. Vaknade natten mellan söndag och måndag med ett värkande öra. 
Efter ett besök på VC igår blev det bekräftat att jag har öroninflamation. Trodde det var åldergräns på 12 år för den sjukdomen men ack så feld jag hade!?
 
Eftersom jag är en vuxen människa så får jag pencillin. Har hjälpt ganska bra. Lite av värken har avtagit och om nu locket kunde släppa skulle jag vara nöjd!
 
Var inte bara jag som träffade läkaren igår. Även Mille fick bli undersökt. Han har sovit kassat i över en vecka och klagat på halsont. När febern väl slog till så var jag helt övertygad om att han hade halsfluss. Men det visade sig att det vara ena örat som var rött och halsen var inte alls så farlig.
 
Själva grejen är ju den att han varken äter eller dricker. På över 24 timmar har han kissat 3 ggr och nu börjar jag bli orolig för att han ska bli uttorkad.
Någon pencillin får inte han då man inte vill ge små barn det. Håller jag helt med om men när han inte äter eller dricker och är ledsen hela dagarna tycker jag faktiskt att det kan vara en bra lösning.
Får se om det blir jourvc ikväll. Vanliga VC tycker att vi ska ge mer smärtstillande i form av stolpiller. Jo tack men om han inte dricker spelar det ingen större roll. Får nu bara hoppas att dom hjälper till så att han vill dricka..!?
 
 
Ja så i detta nu ser vi film och jag hinkar kaffe. Fruktansvärd huvudvärk och en molande värk i örat. 
Självklart att man ska åka på barnsjukdomar när man snart fyller 30 ;-) Man måste ju känna på det sista av barnåreen innan man kliver in i vuxenlivet ;-D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback