Till ljudet av regn



Regnet faller utanför fönstret. Det är en riktig höstdag. Usch, längtar inte efter den. Eller jag gillar hösten när löven ändrar färg och sedan faller till marken. Gillar mörkret som sakta kryper sig på och gör att hela mitt hem fylls av tända ljus.
Jag gillar inte det gråa, trista, kalla och som idag regninga. Det är just det som gör att jag avskyr den här årstiden. Visst kan jag gilla den men det är korta stunder. Är nog när barnen rullar i leran och hoppar högt i vattenpölarna =)
Känns extra tråkigt också eftersom det känns som den kom fort i år. Redan i början/mitten på augusti var det höst. Kallt och regnigt. Vill att den här månaden ska vara grande finale på sommaren. Lika bra att inse att i år kom hösten tidigt!

Om några timmar ska jag lämna barnen på dagis. Ännu en dag med kortpass på jobbet. Igår gick kvällen fort. En del att göra men även en rolig kollega. Kan man skratta och skoja då springer tiden iväg =)
När jag lämnat barnen far jag hem till mamma. Hon har varit snäll och bakat bröd till Christian. Det jag bakade i lördags blev inte så lyckat. Lite hårt på utsidan ;-) Nu hoppas jag att mamma får till ett lika bröd som hon fick till när min syster bodde hemma. Även hon är glutenallergiker.

Annars längtar jag till helgen. Till att få vara hemma och bara vara. Passa på att njuta den sista tiden i huset. Om ca en månad går flyttlasset. Kommer vara med blandade känslor. Vill nog bara komma härifrån och börja om!? Är det jag tror i allafall...
Ska även försöka att få till en sovmorgon. En morgon där vi inte kliver upp innan 6.30. Med barnen vet man aldrig men ibland har man tur och då sover dom till efter 7 =) Ofta känns det som det är när jag måste gå upp tidigt ;-) Kan det vara så att jag bara fått för mig det??!! ;-)

Kanske skulle ta mig en kopp kaffe. Ja det får det bli och sedan sätta mig tillrätta i soffan. Lyssna till regnet och ladda med energi =)
Hoppas ni inte regnar bort idag =D

KRAMAR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback