Kall morgon

 
Sovmorgon till strax innan 08 idag. Vilken start!! Mille den lilla busen kom upp strax innan 8.30. Innan dess hade jag och Melle lite frukostmys i soffan =)
 
Är en kall men fin morgon utanför fönstret. Hörde att mannen sa något om -17 när han åkte till jobbet. Usch så kallt. Blir att klä på sig varmt idag. Tur att vi har bra skor och jackor som tål mååånga minus. Är sådana här dagar som man är tacksam över att ha lagt några kronor extra på varma kläder!
 
Längtar tills i eftermiddag då det är Luciafirande. Tänk så fint det kommer vara i skymningen med all snö och så ljusen från barnen som sjunger. Vi har som många andra firandet ute. Mycket bättre då alla slipper trängas inne. Usch för tanken på dålig luft och värme ;-)
Mina barn kommer vara pepparkaksgubbar. Vi har inte hört något om förbud mot det ;-) Däremot får vi inte fotografera hursomhelst. Det ska vara under ordnade former där alla är ok med att vara med på bild. Så i framtiden kommer jag aldrig kunna missa ett firande. Mina minnen är det enda som finns kvar av barnens stora händelser. Trist då dom kanske inte själva kommer att komma ihåg allt. Det är ju då man vill ta fram bilder eller filmer och visa. Precis som man själv har kunnat göra.
 
Nu är det jag som sätter på årets bästa julskiva - Michael Bublè. Det gick varm hela eftermiddagen och kvällen igår. Blir en härlig julstämning av den =)
 
Ha en fin Lucia. Hoppas att ni får se något tåg idag =)
KRAM
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback