New York - dag 3!

Denna dag var även min 30 års dag!! Ganska häftigt att vakna upp i världens coolaste stad på en sådan stor dag =D
Men jag kan inte direkt säga att jag känner mig äldre. Att jag skulle tagit ett stort kliv kan jag inte påstå. Jämför mig själv med människor omkring mig som fyllt 30 år och jag känner mig mycket barnsligare än dom ;-)
 
Denna dag tog vi en busstur ut till en stor outlet ca 1 timme från staden. Var en mycket varm historia då den outleten som var uppbyggd som en stad låg i en dal. Det stod precis still och termometern visade nog närmare 35 grader.
Vi gjorde en hel del fynd även om vi nog kunde handlat mer. Min födelsedagspresent blev en ny väska. Hade tnkt mig en lite mindre Marc Jacobs men dom som jag hittade var inte i min stil. Så det blev en Longchamp istället. Även den har länge funnits på min lista över framtida köp!
 
En svart är alltid snyggt, passar till allt. Men var lite sugen på en vit men då får man hela tiden passa sig för fläckar och smuts ;-)
 

På eftermiddagen när vi kom hem blev det en tur på stan igen. Köpte schampoo och styling på Redken 5 ave. Ett måste då det är förbannat mycket billigare där. 
Tog även ännu en tur till Victorias Secret ;-) Skulle spendera varenda krona jag hade om jag bodde i New York eller någon stad i där dom finns ;-)
Blev lite badkläder detta köp och den bikinin jag köpte har jag levt i sen vi kom hem! Maken tyckte jag kunde köpt fler...och det säger han när vi kommit hem. Kan lova att det lät inte så när vi var där ;-)
 
På kvällen hade vi bokat bortd på en resturang på vårt hotell. Den låg på 48:e våningen och roterade. Min chef hade rekomenderat mig att vi skulle besöka den. Och mannen hade självklart bokat bord åt oss!
 
Denna chokladdröm bjöd resturangen på. Vad jag inte visste var att maken sagt till att jag fyllde 30 år ♥
 
Fick en riktig lyxmiddag med bubbel och 3 rätter. Till det drack vi ett av dom bästa vinerna jag smakat. Hela upplevelsen var bland dom bästa i mitt liv. aldrig hade jag räknat med att min 30 års dag skulle bli så här lyckad!! Men sen har jag gift mig med en mycket lyckad man ♥ 
 
Det var ganska svårt att ta bra bilder i mörkret men jag gjordeett ganska misslyckat försök ;-)
Hade inte fötterna värk och magen stått åt alla håll hade vi åkt upp en våning till baren men det orkade vi inte. Skillnaden där var att den inte snurrade!
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback